TOPP: Selv om mange muslimske kvinner bruker hijab, betyr ikke dét at de ikke bryr seg om håret sitt.
Dét er budskapet fra L'Oréal Paris, som nå har blitt det første selskapet som bruker en kvinne i hijab i en stor, internasjonal kampanje for hårprodukter.
Sammen med velkjente modeller som Felicity Hayward og Neelam Gill, og artist Cheryl Cole, dukker bloggeren Amena Khan – som brukes hijab – opp i den ferske kampanjevideoen.
«Selv om håret ditt ikke synes, så påvirker ikke det hvor mye du bryr deg om det», sier Khan i kampanjevideon.

I et intervju med Vogue UK utdyper bloggeren uttalelsen.
«Jeg elsker å style håret mitt, ha produkter i det, og å lukte godt. Det lar meg uttrykke hvem jeg er», forteller hun til motemagasinet.
Etter at kampanjen kom på lufta, har rosende meldinger strømmet inn fra hele verden.
«Gratulerer, søster. Så utrolig at de (L'Oréal Paris, jour. anm.) endelig kan presentere oss på denne måten! Og dét uten å be deg om å ta av deg hijaben! Er så stolt», skriver en fan under Instagram-innlegget til Khan, hvor hun deler kampanjevideoen.